Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

SMERFY

Temat tygodnia:  W świecie baśni

Piątek (27.01.2022)

Proponowane działania:

  1. Zabawa na powitanie ,,Na ziemi zostaje”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

Wprowadzenie do tematu.

Astrid Lindgren, szwedzka pisarka, wymyśliła postać Pippi w roku 1941. Wtedy właśnie jej chora córka Karin poprosiła o jakąś ciekawą opowieść. W wyobraźni przyszłej pisarki zrodziła się niezwykła dziewczynka przełamująca konwencje świata dorosłych.

Pippi  ma dziewięć lat, marchewkoworude włosy splecione w dwa odstające warkoczyki i mnóstwo piegów. Śpi z głową pod kołdrą i z butami na poduszce. Tłucze naczynia zamiast je pozmywać i nie zna tabliczki mnożenia. Za to potrafi podnieść konia i poświęci wszystko dla swoich przyjaciół. Dzięki niej wiesz, że warto mówić to, co się myśli i nie poddawać się nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Poznajcie Pippi Pończoszankę.

  1. Zapraszam do wysłuchania audiobooka ,,Pippi Pończoszanka odcinek 3 - szkoła - czyta Edyta Jungowska”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=KNsR0bjVWyM                                                      

bądź filmu animacyjnego ,,Pippi longstocking” (1997) Dubbing PL

Link: https://www.cda.pl/video/485342055

Jak dobrze znasz Pippi? QUIZ

Link: https://samequizy.pl/czy-znasz-pippi-ponczoszanke/

  1. Zabawa przy piosence ,,Hej Pippi Langstrumpf” OFFICIAL VIDEO 2015

Link: https://www.youtube.com/watch?v=1Fsoon_Ze7E

  1. Zabawa ,,Klaskanie - zabawy z rytmem”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Nim__CZzUdk

  1. Zabawa z pokazywaniem ,,I'm A Little Snowman” | Super Simple Songs

Link: https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k

  1. Praca plastyczna ,,Pippi Pończoszanka z rolki od papieru”

Link: https://edufunkids.com/pippi-ponczoszanka-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-rolki/


Czwartek (27.01.2022)

Proponowane działania:                                                                                                                   

  1. Zabawa ruchowa na powitanie. Czas się troszkę poruszać, na początek krótka opowieść o piratach:

Dzielni i silni piraci                                                 (pokazujemy swoje muskuły)

Wyruszyli na poszukiwanie Czekoladowej Wyspy. W rękach trzymali wiosła (trzymamy ręce do góry)

Którymi wiosłowali raz w lewo                                (wiosłujemy z lewej)

Raz w prawo                                                              (wiosłujemy z prawej)

I tak na zmianę                                                          (wiosłujemy na zmianę) 

Aż nagle na niebie zebrały się ciemne chmury         (pokazujemy palcem do góry) 

I na morzu zrobił się sztorm! Statek kołysał się na wszystkie strony! (kołyszemy się)

Zrobił się przechył na stronę lewą                           (przewracamy się na lewą stronę)

Potem przechył na stronę prawą                              (przewracają się na stronę prawą) 

A potem łódź kołysała się do przodu i do tyłu          (pochylamy się do przodu i do tyłu) 

W dodatku zaczęły ich gonić rekiny, więc musieli przyśpieszyć z wiosłowaniem (udajemy, że wiosłujemy uciekając przed rekinami)

Aż w końcu dotarli do Czekoladowej Wyspy!           (oblizujemy się i masujemy po brzuchu)

Gdzie tubylcy zdradzili im przepis na pyszną czekoladę!

  1. Zapraszam do obejrzenia bajki ,,Piotruś Pan | Peter Pan in Polish | Bajki dla Dzieci | Polish Fairy Tales”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Z_FHdwGk_TU

  1. Zabawa słowna utrwalająca słownictwo w j. angielskim z bajki ,,Peter Pan”

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Vocabulary/Peter_Pan_Vocabulary_rm1702424tk

  1. Zabawa ruchowa przy piosence ,,Chocolate choco choco”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

  1. Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość - Karta pracy

Link: https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-edukacyjne/roznice/znajdz-roznice-kolorowanka-5/

  1. Zabawa utrwalająca literę G przy piosence ,,A Grand Adventure on "G" Island | Learn The Alphabet with the ABC Pirates”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=q_3n_t0vG5E

  1. Praca plastyczna ,,Papierowy statek”. Wspólnie z rodzicami wykonajcie je według poniższej instrukcji. Następnie wyznaczamy, gdzie jest start, a gdzie meta, kładziemy się na brzuchu i dmuchamy, aż przekroczymy wyznaczoną linię.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M

bądź do wyboru kolorowanka

Link: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/fantastyka-mitologia/piraci

 


Środa (26.01.2022)

Proponowane działania:                                                                                                                   

1. Zabawa ruchowa na powitanie ,,Zatańcz z dzieckiem w domu do piosenki z Króla Lwa

Link: https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

  1. Zabawa słowna ,,Czarodziejskie zaklęcie”

Zamknij oczy, zamknij uszy,

Teraz nikt się już nie ruszy.

Otwórz oczka, siądź cichutko,

I uśmiechnij się milutko.

  1. Zapraszam do obejrzenia spektaklu lalkowego na podstawie opowiadania Carla Collodiego ,,Pinokio”.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=03XFfZR54G0

Po obejrzeniu spektaklu sprawdź swoją wiedzę- Quiz do bajki

Link: https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,3258b6-pinokio.html

  1. Zabawa przy piosence ,,The Pinocchio | Nursery Rhymes | Super Simple Songs”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA

  1. Zabawa matematyczna ,,Zakodowany obrazek miś”

Link: https://eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/151/zakodowany-obrazek-mis

  1. Zabawa przy piosence ,,Seasons Song”. Utrwalamy słowa pór roku w j. angielskim

Link: https://www.youtube.com/watch?v=8ZjpI6fgYSY

  1. Praca plastyczna – kolorowanka ,,Pinokio”

Link: https://www.cool2bkids.com/wp-content/uploads/2021/08/Pinokio-Kolorowanki.jpg

 


Wtorek (25.01.2022)

Proponowane działania:

  1. Zabawa ruchowa ,,Taniec dla dzieci Gumi miś”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

  1. Zapraszam do obejrzenia animowanej baśni napisanej przez braci Grimm pt. Królewna Śnieżka-Bajka po polsku

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ItrLoiG_Oec

Po obejrzeniu  baśni rodzic zadaje pytania dziecku:

        - Jakie postacie występowały w bajce?

        - Z kim zostawała Śnieżka, kiedy krasnoludki szły pracować do lasu?

        - Kto zapukał do drzwi domu, w którym mieszkała Śnieżka?

        - Czym poczęstowała Śnieżkę zła królowa?

       - Czy Śnieżka powinna otwierać drzwi obcej osobie i częstować się jabłkiem?

Morał bajki: Pamiętajcie dzieci, nigdy pod żadnym pozorem nikomu obcemu nie otwierajcie drzwi, jeśli zostaniecie sami w domu, i nie bierzcie słodyczy od obcej osoby!

  1. Zabawa ruchowa z piosenką ,,My jesteśmy krasnoludki”improwizacja ruchowa utworu.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=N4MPmhbTBpY

  1. Zabawa matematyczna z użyciem kolorowych klocków

Link: https://www.youtube.com/watch?v=C-tB9x8cxDY

  1. Piosenka w języku angielskim Letter G | Sing and Learn the Letters of the Alphabet | Learn the Letter G | Jack Hartmann

Link: https://www.youtube.com/watch?v=r2yeN4nNR_8

  1. Praca plastyczna ,, Czapka krasnoludka” z wykorzystaniem gazety lub foli aluminiowej. Czapkę można ozdobić według własnego pomysłu i przesłać zdjęcie do czwartku do godz.17.00 na mail p. Marzeny.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=zrZMWOY_iFE


Poniedziałek (24.01.2022)

Proponowane działania:

1. Zapraszamy do zabawy z literkami. W tym tygodniu poznajemy literę dużą i małą „G”. Na kartce dziecko rysuje kontur litery wielkiej i małej następnie wybierając metodę wydzieranki z kolorowego papieru lub wylepianki z plasteliny wykleja wcześniej narysowaną literę. Gotowe prace można wysyłać na maila P. Marzeny do 26 stycznia br. do godz.17.00.Prace umieszczone zostaną na stronie grupy ,,Smerfy".

                                                                                                                                                                                   

Pliki do pobrania

Próbujcie przećwiczyć pisownię, trening spostrzegawczości oraz słuchu. Starajcie się  wymienić jak najwięcej wyrazów zaczynających się głoską G ( gazeta, gruszka, góry, garnek, Gosia, gąsienica, grzebień itd) wyrazów, które mają głoskę G w środku ( pogoda, ogórek, zegar, łodyga), oraz wyrazów kończących się głoską G ( pociąg, bieg, biolog, bumerang, czołg, brzeg, pstrąg, dialog). Dzielimy wyrazy na sylaby oraz głoski. Pamiętajcie, że odkrywanie kolejnych liter alfabetu staje się świetną zabawą.

Literka „G”
Gospodyni gdzieś w góralskiej chacie
gotowała grochówkę na gnacie.
Gdy gorący gar wnosi gotowy,
głodni goście się łapią za głowy!
Czemu robią grymasy tak głupie?
Gąsienica się grzeje w tej zupie!

2. Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach.

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

3. Nauka prostej wyliczanki.

Czary – mary, czary mary,

mam różowe okulary.

Okulary mi się zbiły,

wszystkie czary ulotniły

4. Czy znasz te postacie? Z jakich baśni pochodzą?

Prezentacja multimedialna link: https://www.youtube.com/watch?v=G6WUeqNLgYo

5. Zapraszam do obejrzenia bajki ,,Czerwony Kapturek”                                                                                                                                                           Link: https://www.youtube.com/watch?v=aDWspRVnoqk

6. Zabawa ciepło zimno – „Gdzie schowało się zaczarowane jabłko?”

Rodzic ukrywa jabłko gdzieś w pokoju a zadaniem dziecka jest odnalezienie go. Gdy dziecko zbliża się do szukanego przedmiotu mówimy „ciepło, ciepło” a gdy się oddala „zimno, zimno”. Jeżeli dziecko jest już bardzo blisko szukanego przedmiotu mówimy „gorąco”. Gdy przedmiot zostanie odnaleziony następuje zamiana ról.

7. Język angielski. Story ,,Pinocchio”- Speaking Story | 50 minutes Kids cartoon Dialogues | Easy conversation | Learn English for Kids

Link: https://www.youtube.com/watch?v=l4dCByK0TN4

8. Zabawa przy piosence ,,The Penguin Dance”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=JkiglO98YYo

9. Zapraszam do wysłuchania piosenki ,,Goodbye Song for Children”                                                                                                                                             Link: https://www.youtube.com/watch?v=SRyFiVeNjWs


Piątek (21.01.2022)

Propozycje działań:

1. Zabawa na powitanie przy piosence  ,,Spoko loko – Ciała kształt”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

2. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. ,,Kazio oraz Dzień Babci i Dziadka”.

Link : https://www.youtube.com/watch?v=NrwswFGi2Kg

3. Zapraszam do wysłuchania piosenek w j. angielskim ,,Grandparents Day!”.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=GcpBJC2qc7w

Link: https://www.youtube.com/watch?v=9T1oIF5aSNU

4. Trochę wiadomości. Jak dawniej bawiły się dzieci? Jak spędzały czas? Jak organizowały sobie przestrzeń do zabawy? Takie pytania warto zadać sobie, kiedy patrzymy na bogate wystawy sklepów z certyfikowanymi zabawkami. Przed nami staje ogromny wybór klocków, gier, pojazdów, pluszaków, lalek, piłek, mini placów zabaw.
A nasi dziadkowie nie znali tego, a nasi pradziadkowie, nie widzieli telewizora, komputera, smartfona, nie w każdym domu była książka dla dzieci.
A przecież dzieci jakoś organizowały sobie spotkania towarzyskie na podwórku, na łące, na polu, w lesie, w sadzie....
Okazuje się, że umiały urozmaicić zabawę. Znały mnóstwo zabaw, gier, piosenek, wyliczanek. Nie miały typowych zabawek, ale bogata wyobraźnia podpowiadała, co można wykorzystać, aby zabawa była nieprzeciętna i udana. Ważna była atmosfera, śmiech, ruch, pomysłowość, śpiew – to wszystko dawało poczucie wspólnoty, radości z bycia razem.
Oto kilka przykładów zabaw dla kilku osób, ale też dla dwóch czy Każdy zespół, duży, czy mały mógł się dobrze bawić.

Bańki mydlane
To równie stara zabawa szczególnie na lato, stosowana na powietrzu. W naczyniu rozrabiało się płyn (gęste”mydlowiny”,albo płyn do mycia naczyń). Przygotowywało się dwa patyki
połączone sznurkiem. Taką konstrukcję zanurzało się w płynie i szybko unosiło w powietrze. Piękne, mieniące się kolorami bańki latały nad głowami do góry. Często stawiano zakłady, czyja bańka poleci wyżej.

Ciu ciu babka
„Ciu ciu babka” : jedna z osób zostawała ciu ciu babką, wtedy reszta osób zakrywa jej oczy szalikiem lub chustą i mówi : „Ciu ciu babko, na czym stoisz?” Ciu ciu babka odpowiadała : „Na beczce”. Gracze pytali: ,,A co w beczce jest?”. Następnie ciu ciu babka mówiła: „Kwas”, gracze pod koniec krzyczeli: „ A więc goń nas!”
Po wyliczance ciu ciu babka chodziła „na ślepo”, a kogo dotknęła zamieniał się w ciu ciu babkę.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=awOpdL3K2t0

Chłop (klasy)
Ta zabawa polega na tym że, trzeba narysować na chodniku kwadraty a w środku nich liczby od 1 do 10. Gdy już narysuje się „planszę” bierze się kamyk i rzuca go. Gdy spadnie na daną
liczbę trzeba na jednej nodze dotrzeć do kamyka, podnieść go i wrócić na start.
Zabawa bardzo popularna w XX wieku. Kwadraty rysowane były z jednakowym powodzeniem kredą lub cegłą na cemencie, albo patykiem na ubitej ziemi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=kyX13LEO5v8

Chowany
Gra w chowanego polega tym że, jedna osoba z grupy zakrywa oczy i liczy do np. do 20, reszta musi w tym czasie się schować.
Gdy szukający skończy liczyć, musi obowiązkowo powiedzieć wyliczankę :
„pałka, zapałka, dwa kije, kto się nie schowa, ten kryje”.
Po tej czynności musi głośno krzyknąć „szukam!”.
Pierwsza znaleziona osoba szuka w następnej rundzie. Gra toczy się dopóki szukający nie znajdzie wszystkich osób.

5. Zabawa przy piosence,,Hurra, śpiewamy - Jestem małym pingwinem”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=eO3e8R80Kd0

6. Ćwiczenie plastyczne ,,Zabawki z dawnych lat cz.6 Zabawka z guzika”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=vvo_cyKBTJ8


Czwartek (20.01.2022)

Propozycja działań:

  1. Z okazji zbliżającego się Święta Dnia Babci i Dziadka zachęcamy dzieci i Rodziców do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt. ,,Moja Rodzina”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

  1. Zabawa ruchowa przy piosence ,,Bałwankowa rodzina” - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv zimowa piosenki dla dzieci

Link: https://www.youtube.com/watch?v=0U8mxOZrd4M

  1. Zabawy słowne. Poprawne stosowanie nazw członków rodziny; kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez rodzica.
    - Mama mojej mamy lub taty to... (babcia).
    - Tata mojej mamy lub taty to... (dziadek).
    - Siostra mojej mamy lub taty to... (ciocia).
    - Brat mojej mamy lub taty to... (wujek).
    - Mama mojej babci lub dziadka to... (prababcia).
    - Tata mojej babci lub dziadka to... (pradziadek).
  2. Zabawa przy piosence w języku angielskim o rodzinie ,,Family Members Song for Kids! - ESL English Learning Song”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=NVEzzzia8Yo

  1. Ćwiczenie doskonalące małą motorykę ,,Jak wspierać motorykę dużą swojego dziecka?”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=TnIpbZsP1GY

  1. Quiz matematyczny ,,Odejmowanie w zakresie 10”

Link: https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,6543e1-matematyka_odejmowanie.html

  1. Praca plastyczna ,,Laurka dla babci I dziadka” – tulipan/kartka 3d

Link: https://www.arbuziaki.pl/dzien-babci-i-dziadka-pomyslowe-kartki-3d/