Rozkład dnia
Przedszkole czynne jest od godziny 6:00 do godziny 17:00.
Bezpłatne nauczanie, wychowanie i opieka realizowane są w godzinach 8:00 - 13:00
6:00 - 8:15
Schodzenie się dzieci w klasie. Różnorodne zabawy wynikające z indywidualnych potrzeb i aktywności – wspieranie i wzbogacanie indywidualnych zainteresowań dzieci. Przygotowanie do zajęć pomocy dydaktycznych.
Kontakty indywidualne. Zabawy dowolne zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci.
8:15 - 8:30
Sprzątanie po skończonej zabawie,czynności samoobsługowe.
Zabawy ruchowe (zestawy ćwiczeń porannych), czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8:30 - 9:00
Śniadanie
9:00 - 10:15
Sytuacje edukacyjno-wychowawcze organizowane przez nauczyciela wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci, w sali i ogrodzie – tworzenie warunków do nabywania umiejętności poprzez działanie, organizowanie działań podtrzymujących i rozwijających umiejętności, zainteresowania i zdolności dzieci, wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności. Spacery, wycieczki, sytuacje okolicznościowe.
10:15 - 11:15
Zabawy w ogrodzie (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe,obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze). Zabawy tematyczne, badawcze, dydaktyczne, praca indywidualna.
11:15 - 11:30
czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do obiadu.
11:30 - 12:00
Obiad
12:00 - 14:00
Grupa "Misie" - leżakowanie
12:00 - 14:15
Grupa "Smerfy", "Krasnoludki" i "Jagódki":
- kwadrans z bajką - słuchanie literatury dziecięcej,
- ćwiczenia relaksacyjne,
- ćwiczenia utrwalające zajęcia edukacyjne,
- praca korekcyjno-wyrównawcza i stymulująca rozwój dzieci (indywidualnie lub grupowo),
- zabawy spontaniczne z inicjatywy dzieci, gry i zabawy ruchowe, zabawy sportowe w sali i w ogrodzie.
14:15 - 14:30
Czynności higieniczne i samoobsługowe, prace porządkowe w sali, przygotowanie do posiłku.
14:30 - 15:00
Podwieczorek
15:00 - 17:00
Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci, wynikające z własnej aktywności i inicjatywy, wspieranie i wzbogacanie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy ruchowe, rozmowy indywidualne, praca indywidualna, porządkowanie sali po skończonej zabawie, rozchodzenie się dzieci.