Kolorowy dzień z życia grupy IV.
O tym, że grupa IV nie cierpi raczej na nudę, to chyba każdy wie. Pokażemy, w jaki sposób dzieci uczą się precyzji, dokładności, odwzorowywania, liczenia, pisania, wzmacniają ręce... przy tym bardzo dobrze się bawiąc.
Każdego tygodnia dzieci otrzymują do wykonania zadania. W zależności, ile jest dni, tyle dostają zadań (lub od stopnia trudności). Dziennie dzieci powinny wykonać tylko jedno zadanie - chyba, że zostanie ustalone z nauczycielami prowadzącymi grupę inaczej. Pozwala to na rozplanowywanie zadań na cały tydzień. Uczy dzieci także odpowiedzialności i obowiązkowości.Zawsze jest zadanie przeznaczone dla pary, co uczy współpracy i kompromisu (tu dzieci muszą nauczyć się, że są odpowiedzialni za drugiego kolegę/koleżankę). Pod koniec tygodnia lub na początku następuje podsumowanie wykonanych zadań. Wówczas otrzymujemy komunikat zwrotny, co było dla dzieci łatwe, a co trudne i ile wykonały zadań.
Dzieci ochoczo przystępują do zadań. Wiele z nich stawia wykonywanie zadań ponad zabawę, którą nauczyły się już dzielić. Po wykonaniu zadania dzieci mają już czas na swobodną zabawę..., ale bardzo często podejmują działalność rozwojową nastawianą na nabywanie nowych kompetencji.
